DRAKENSFEES

Drakensfees

Karakters

Lourens Linde: 28 jarige boer van Bergville. Lank donker hare, vriendelike oë

Helen Linde: Blonde, lang hare, mooi gebou, groen oë. Lourens se vrou

Thomas Logan: Polisieman van Ladysmith, kaalkop, negartief, drink

Eshter du Logan: Thomas se vrou, polisievrou,onderwyseres, lank, donker met bruin are en sagte donker oe

Paul Oosthuizen: IT entrepreneur van Nelspruit, in ʼn rolstoel

Jolene Oosthuizen: Paul se vrou,blond, hoogswanger, binnehuidsversierder

Dewald Jacobz: Jonre se man, eienaar van drie restaurante in Pretoria.

Jonre Jacobs: half portugees, half Afrikaans, mode ontwerper, gay

Dit is die Drakensberge. Buite is ʼn Donderbui, die storms woed in die berge. Ver skree ʼn Lammergeier arend, inheems van Noord Natal. Jy ruik diereen op die stofpad. Lourens en Helen Linde is op die grasperk by hul grasdak huis op die plaas, Lambonja. Dit is ʼn wildplaas. Hierso nou die Groot 5 nie, maar wel verskillende soorte bokke. In die jagseisoen word dit uitverhoer aan operateur wat jagsafaris lei.

Iin die verte kan jy vir Monks Cowl, Mount Oux Sources en Cathedral Peak sien. Dit is ʼn prenjies mooi wereld veral as dit sneeu in die winter. Dan is die bergtoppe spierwit van die sneeu

Lourens staan teen ʼn boom en rook Trudie blom rose in haar tuin

Helen: jy is seker bly hulle kom almal bietjie (opgewonde)

Lourens: Ja, sal lekker wees om almal te sien en op te vang

Helen: Tien jaar is verby! Kan jy dit glo?

Lourenns: Amper nie. dit voel soos gister toe ons saam matriek geskryf het en mekaar belowe het, oor tien jaar hou ons ʼn reunie.

Helen: Ek kan nie wag om Paul se vrou en Dewald se man te ontmoet nie. op Facebook lyk hulle so aangenaam.

Lourens: En nou bring Paul sY vrou wat hoogswanger is hiernatoe. Wat maak ons as ‘dit sulke tyd’ is. Dan het ons groot moeilikheid.

Helen: Ag, sys nou ,maar net agt maande. Hulle is net hier Kerstyd, daarna vertrek hulle weer. Gun Paul dit? (kwaai)

Lourens (verskonend): Nee, ek doen veral na die kar ongeluk. Dis net, dis moeilik om aan die stout Paul te dink as ʼn pa. na alles wat hy op skool aangevang. Ek dog ek, as leier van die groep sou eerste pa wees

Helen: Nee, dit sou Tom gewees het. Hy is deur girls soos toiletpapier (bitter)

Lourens gooi sy stompie neer, gaan na haar toe en omhels haar

Lourens: Die dokter sê daars niks fout nie, ons moet net aanhou prober. Ons prober nog net ʼn paar maande, wees geduldig. Dit sal gebeur. Kom ons geniet net die tyd wat ons saam het. Een van die dae is daar nie tyd nie.

Helen(huillend): Ek weet, dis net toe ons die Kersversiering posit, die kersbome, liggies, kouse, tinsel, ek het ʼn hunkering gevoel.

Lourens; Ek weet, blom. Kersfees is ʼn tyd vir wonderwerke. Wie weet, dalk kry ons gou ʼn geskenk van Kersvader.

Helen: Ek weet lief

Lourens: Tjips, happy face. Hier kom hulle.

En daarna kom die gaste. Paartjie vir paartjie vir paartjie. Eerste is dit Thomas en Eshter Logan. Hy is ʼn lang man met ʼn  kaalkop en ʼn groot gespierde lyf. Hy is in die Polisie op Ladysmith. Hierdie ou is vreesloos. Vir niks bang nie. en dan is daar sy vrou, Eshter, ʼn laerskool onderwyseres. Sy het bietjie Spaanse bloed in haar wat niemand verstaan. Haar gelaatstrekke is donker. Dalk is sy aangeneem. Hulle parker hul ou Gholf onder die groot Loekwartboom. Thomas is die eerste ou wat iets sê, toe hy uitklim

Thomas: Ek dog jy gaan begin gewig verloor na jy begin te boer, maar ek sien jy word net dicker

Eshter: Los hom, tom. Nie almal is ʼn health freak soos jy. Haai julle.

Lourens: Haai julle, welkom(groetend). Ek sien jyt nog vir Goldie (skertsend)

Helen: Haai. Dis lekkerom julle te sien. Julle kom kuier mos nooit (rasend)

Na ʼn oor en weer gegroet wys Helen vir hulle die gaste kamers. Dit is naby die braai en onthaalarea. Terwyl hulle hul tasse gaan neersit, kom die volgende couple. Dewald en johnre, hulle is getrod. Dewald was saam Lourens en sy vriende opskool.

Dewald besit heelwat eetplekke in Pretoria. Met sy lang blonde hare en blou oë lyk hy besonders aantreklik, maar hy he net ogies vir sy man Johnre, met sy half Portugese gelaatstreke is hy uniek. Hy is ʼn internasonale mode-ontwerper. Hy stal sy werk in New York, Milan of Parys uit. Hy is so een en ʼn half meter met donker oë en krulige hare.

Hulle parker net langs Thomas se tjor onder die loekwart boom. Hulle ry ʼn merc. Nugter weet hoe hulle oor die slegte plaaspaaie gekom het.

Lourens: Howzit mater, great dat julle hier is. Dankie dat julle gekom het vir Kersfees dit is baie spesiaal.

Dewald: Ou Louw, jy lyk goed tjop. Getroude lewe akkodeer met jou.

Hulle druk mekaar en skud blad. Dewald stel Jonre voor

Dewald: Dis my wederhelfde, my porugse flavor, die beroemde Jonre

Jonre: Lekker om jou te meet, darling. Jy lyk goed in jou boerklere. Mmm, ek smaak ʼn man in khaki. Miskien kan jou maatjie hierso oorre3ed omn ook so op te dress.

Hy het self ʼn groen safari pak aan. Hierdie is net ʼn plaas, nie die wildtui nie. hy het seker so bietjie deurmekaar geraak.

Dewald: Nee, man. Nie voor my tjops nie.

Helen, Thomas en Eshter kom uit van die gaste kamer. Oor en weer gegroetery vind plaas

Thomas: Hi, ek is Thomas, die badboy van die groep. Dis my vrou, die een wat my in toom hou

Helen: Helen, die baas van die plaas se vrou

Jonre: dis great om hier in die natuur te wees. Ek sê mos vir Dewie…..

Wat hy wou verel word uitgedoof deur ʼn aankomende motor.

ʼn Land Cruiser, voor sit Paul en langs hom sit Jolene. Hy ry sy aangepaste kar. Mlyk die IT besigheid in Mbombela doen goed.

Gou-gou is hy geparkeer langs die ander karre onder die loekwart boom. Sonder hulp is hy in sy rolstoel en uit die kar. Hy help himself.Jolene lyk hoogswanger, maarvgoed. Hulle sê moes as jy verwag lyk  jy al hoe mooier. Weereens word almal aan mekaar voorgeswtel. Paul is ʼn kort outjie met ʼn bruin borselkop, maarhy het groot arm, seker van al die stotery in die soel. Die res van die gaste word na hul  kamer gewys.

Paul: Awe manne, is julle vir die GROOT kuier van die jaar

Dewald, Thomas&Lourens: JA!

Helen: Moenie bekommer nie, Jolene, ons dames gaan jou oppas, jy moet rus.

Jonre: Solank ek julle make-up kan doen. (tjip hy aan)

Helen: Ons almal kan ons mooi maak vir Kersfees

Jonre: Dan moet ons praat oor julle wardrobe. Dis disgusting……..

Lourens: Dan kan ons nie hulp van ʼn pro weier nie

Jonre: Ek is nie ʼn pro, ek is ʼn Legend. Madonna, Rihanna, almal soek my designs

Dewald: later. Kom.9gryp Jonre aan arm en trek hom weg)

Dit is aand. Almal sit langs die tafel onder die lapa en gesels.

Helen het ʼn heerlike ete van skaapboud en al die trimmings gemaak. Oral is Kersversierings opesit. Boney M se musiek speel in die agtergrond. Lourens skink vir almal behalwe Jolene wyn.

Tom: Dit was lekker, dankie julle

Eshter: Dit moes lekker gewees het want anders as my kos het jy dit verslind

Tom: Ag shut up, Eshter. Net omdat ek weet hoe ek my kos like, dink jy dis ʼn belediging

Eshter: Ek weet dis een. Jy wil nie eens my roereiers eet nie

Tom: Dit lyk deurmekaar

Eshter: Pasop, of ek maak van jou gesig iets wat roereiers na ʼn soet poeding laat lyk

Jonre:(tjirp in) Ek love die Décor. Lou, Helen, julle moet seker baie van Kersfees hou

Helen: Ag, dis hoe ons ontmoet het.

Jonre: oe,oe, oe. Vertel, vertel

Helen: Ons het albei na skool gaan backpack deur Europa. Die eerste oukersaand op ons eie het ons in Trafalgar Square rondgehang en op daardie cliché maniere het ons in mekaar vasgeloop

Jonre: (tjirps) And the rest is History

Dewald: Shut up, Jonre

Jonre: Ag shut up jy. Moenie dink ons is by die huis waar jy baas speel nie. Oukei!

Paul: Jy is gelukkig jou vrou laat jou toe om versierings op te sit. Ek mag nie eens ʼn boom opsiT OF VIR HAAR ʼn GSKENK KOOP NIE

Jolene: Dis hoe ek groot geword het. Ons glo in die werklike rede vir Kersfees. Jesus se geoorte. Dit gaan nie oor geskenke nie.

Paul: Ek weet, maar ek mis dit. Familie onder ʼn boom, ek wil ook hê my kinders moet in Kersvader glo en melk en koekies Oukersaand uitsit vir hom. Sulke goed maak memories

Jolene: Wel, ek weet hoe om die kind groot te maak (beslis)

Paul: Hormone, oor ʼnv paar ure is sy weer pro vir Kersfees

Lourens: Onthou julle hoe on seen keer ʼn jaar in die dorp gaan kersliggies kyk het.

Dewald: Hoogtepunt van die seisoen. Dit het my lief gemaak vir Kersfees

Jonre: Ooh, ek droom van ʼn White Christmas

Helen: Dis iets besonders

Lourens: Koud, nat, anders

Paul: (kyk rond) Hierdie hele plek lyk soos Santa’s Wonderland. Mense sou sweer jy is in Times Square. Lyk beter as die dorp se strate. Is al die vertrekke so versier?

Lourens: Ja! Mense oor die hele kontrei kom kyk. Ou Kersaand skiet ons krakkers en ons hou ʼn play

Jonre: watter play?

Dewald: Jesus se geboorte

Jonre: Oooh

Dewald: Hou op man

Daar is ʼn dowende stilte. Dit lyk of paartjies net stry kry. Niemand sê iets nie. lourens gryp maar in.

Lourens: So, wat wil julle alles doen hierdie tydjie op die plaas.

Johnre: Ek soek inspirasie vir ʼn nuwe reeks. Ek het niks nie. my kreatiwiteit is leeg

Helen: Miskien help die rus en stilte van die plaas

Tom: BarhoppIng

Lourens: Wat?

Tom: Ja. Ek wil dronk word by al hierdie plekke in die berge

Eshter: Dan kan hulle jou gouer vergeet, want jy nie ʼn regular nie.

Tom: En jy wil seker hê eK moet uit jou pad bly dat jy jou Fifty Shades of Grey Boeke kan bly lees

Eshter: Haai weet jy. Ek sal, dan word jou moanery gestop

Jolene: Ek Wil net Relax. Eet en relax

Helen: Nie ʼn problem nie. Lourens het self ʼn tannie met haar eie salon. Ons almal, Jonre ook, kan een dag gaan afpak daar

Jonre: Jaay, (klap sy hande teenmekaar)

Paul: Ek wil in die veld gaan ry. ʼn Drive vat. Wys my al die wild. As jy in Nelspruit bly raak ou life vir die ildediere. Ons skie gereeld deur Wildtuin toe

Dewald: Tom wil suip, ek wil eet. Soek ies nuut

Lourens: Wel moenie bekommerd wees nie, ons sal alles doen

Later daardie aand sit die manne om d\ie vuur. Dis warm, om yulle koppe vlieg motte en muskiete, krieke kraak en dis ʼn helder aand vanaand. Die sterre skitter. Die vrouens en Jonre is in die huis. Die manne sit en gesels

Tom: Onthou jy daai vent wat my hooggetackle het?

Paul: Die een van Vryheid. Daai windgat no.10. hyt mos weggekom met moord

Tom: Ja, ek het hom ʼn paar jaar terug weer raakgeloop. Hom herrinner wie ek was

Paul: Ja en?

Tom: Het hom ʼn paar klappe gegee, payback.

Dewald: jy kan nie sommer aan iemand slaan. Jy sal groot moeilikheid kry.

Tom: Ag, ek moes hom vir dronkbestuur toesluit. Hy as hardegat, toe gryp ek my kans.

Paul: Jys nog steeds mal. Kom nog altyd in fights.

Dewald: Hy maak dit nog altyd klaar.

Paul: Dis seker hoekom jY polisie toe is. Jy soek Aksie. Jy skop, skiet en donner vir ʼn lewe.

Tom: Dis nie altyd so nie. Daars baie papierwerk, politiek, druk

Dewald: Te minste maak jy ʼn verskil in mense lewens

Tom: Huh, watter verskil maak dit. Partykeer voel dit of die boewe wen. Elke tree wat ons neem, word deur nog ʼn moord, verkragting vernietig. My huwelik is opgeneek, ek suip om te vergeet, ek kan nie eens my vrou swanger kry nie.ek is stukkend. Ek is nie meer daardie ou wat ek was nie.

Lourens: Ag, ons prober ook. Daars nie….

Tom: Nee. Daars problem (beslis)

Lourens staan op begin om die kole rondte krap. Paul kyk na iets op sy iPad en dewald proe aan die snacks wat bedien word.

Lourens: Ek het ʼn idea. Eks nou terug.

Hy verdwyn uitsig uit, die huis in en gou kom hy uit met iets in sy hand.ʼn Kitaar.

Tom: Nee, daardie dae is verby. Ek dsing nou net in die shower

Maar hy vat dit stadig by Lourens en begin dadelik tokkel op sy snare. John Mathis se “When the Child Born begin te speel. Almal sing saam

A ray of hope flickers in the sky

A tiny star lights up way up high

All across the land, dawns a brand new morn

This comes to pass when a child is born….

Uiteindelik is hy klaar. Die laaste snare sterf weg.

Lourens: Sien jy daardie ou, hy is nog daar. Jy moet hom nog net weer kry.

Paul: Kom uit die polisie pel. Ek sal jou help. Private sekuriteits firmas is ou die inding. Ek kan jou daar n kry.

Tom: Nee, dankie. Ek is fine. Sal fine wees.

Dewald: Kom Pretoria toe. jy kan vir my klante sing. Hulle like ʼn like action band.

Tom: Ek sê mos nee.

Na ʼn stilte gaan Dewald aan.

Dewald: So, hoe voel di tom pa te word nervous

Paul: Natuurlik. Na die ongeluk het gedink daardie taxi het my kanse weggevat. Toe ek en Jolene trou het ek nie gedink dit gaan gebeur nie.

Tom: Seks?

Paul: Nee, kinders. En kyk nou. Ek weet nie op ek dit kan doen nie. Hoe gaan ek ʼn pa wees. Ek het niks om te bied. Ek is eintlik bly ons is Kersfees hier. Dan is ons weg van die familie n hul vraende blikke. Ek kan dit nie handle.

Dewald: Hoe voel sy? Praat julle daaroor

Paul: Sy sien vir enigiets kans. Hel, sy gee kans vir my. Sys ʼn sterk vrou. Ek weet nie wat soek sy nog by my

Lourens: Nee, moenie so baie nonsense praat. Mens kan sien sys life vir jou

Paul: Ek weet nog steeds nie of ek ʼn goeie pa sal wees nie. Weet nie of ek genoeg weet of emosioneel reg is daarvoor nie.

Lourens: Jy sal reg wees

Paul: Weet nie. voel nie so nie.

Lourens: Net tyd sal leer.

Tom: Hier is vir jou ʼn liedjie om te onthou as jy sukkel

Deck the hall with boughs of holly,Fa la la la la la la la la.’Tis the season to be jolly,Fa la la la la la la la la.Fill the meadcup, drain the barrel,Fa la la la la la la la la.Troul the ancient Christmas carol,

Lourens: ons klink goed! Dalk moet die band weer herenig word

Tom: jy is mal

Dewald: Watter band? Praat jy van die band. Standerd nege se revue band

Lourens: Ja, hoekom nie? ons oefen ʼn bietjie dan hou ons Oukersaand ʼn show

Paul: Nee (lag). Daai dae is verby

Lourens: Kom aan. Kom ons doen dit voor die kinders en prams opdaag. Daars niemand om skaam te laat kry

Paul: Behalwe oons

Tom: Of my skoonma. Sy sal seker daarvan hoor en ek nie die einde

Lourens: Wat van jou ou Dewald?

Dewald: Nee, ons sal nie kinders he nie. dink jy regtig Jonre sal dit kan handle as iemand op sy desingners oeps. En anyway, dit sal nie help nie.

Lourens: Wat sal nie help nie?

Dewald: Toemaar, los dit

Later daardie aand is Helen en Lourens in die kombuis besig om skottelgoed te was. Die hitte is bedomping en die lig is nie skerp nie. die krieke kriek nog steeds en die paddas kraak. Helen was, lourens droog af

Helen: So lekker gekuier?

Lourens: Ja

Helen: Net ja?

Lourens; Wat wil jy hê moet ek sê?

Helen: Ek wil hê jy moet sê, daar is fout. (kwaad, moeg, frustreed) Ek wens jy kan sien wat om jou aangaan. Ek wens jy was beter om mense te lees. Om my te lees. Dan het jy geweet wat met my aangaan.

Lourens: Dit sal seker later uitkom. Jy ken hulle nie.

Helen: Nee, eerstens(waai haar vinger hom in sy gesig) ek ken hulle nie, maar ek kan mense lees. Soos jy, ek weet nou lus vir iets anders, aar dit gaan nie gebeur nie en tweedens ek het met hulle metgeselle gepraat.

Lourens: Dis hulle sake. Dit het niks met my en jou te doen nie.

Helen (sagkens): Dit het! Ons gaan ʼn tydjie in mekaar se geselskap wees. Ek kan nie nog met goed cope nie. ek het te veel om te cope

Lourens: Blom, jy worry te veel. Dis nie goed nie

Helen: Nou help my. Vind uit wat fout is en prober help. Ek hou nie van spanning. Elke paartjie het dit. Jy weet dit. Ek wwil net ie die een wees om die ou eindec wat dit moet oplos nie

Lourens: Oukei, oukei, ek sal hoor wat aangaan. Moenie bekommerd wees nie

Helen: O, ek ios nie, nie meer nie (soen hom op die wang). Dankie

Lourens: Waarvoor?

Helen: Ag sommer net.

Lourens stap buitentoe. By die kroeg onder die helderverligte lapa sit iemand al klaar. Sy kaalkop glinster in die nag. Een hand hou ʼn Chesterfield. Hy rook die goed soos ʼn skoorsteen. En in die ander hand is ʼn glas vol drank.

Lourens: Die hoeveelste een is dit nou?

Hy loop om die kroeg en skink vir hom ook ʼn glas. Met ys

Tom: Weet nie. Ek tel nie

Lourens: Wat gaan aan?

Tom: Niks

Lourens: Logan, moenie twak praat nie, praat, niemand gaan ons hoor nie

Tom: Ek is ʼn flop. My werk is hel, my huwelik werk nie, ek slaap nie, my gesondheid is swak. Moet ek aan gaan

Lourens: As jy moet

Tom: Wil nie. gaan niks help nie. ek is so moeg (huilerig, vat nog sluke uit die glas)

Lourens: Was jy by iemand?

Tom: ʼn Shrink?

Lourens: Ja, hulle het seker so iemand by die polisie

Tom: Seker, m,aar ek kort niemand nie. sal dit self handle

Lourens: Hou op trots wees! Jy kort hulp! Voor jy alles vernietig!

Tom: Alles is vernietig(smoorkwaad)

Hy staan op en gou hard sy glas teen die vloer dat daar ʼn groot Breekgeluid kom

Lourens(rustig): Nee dit is nie. jy kort sielkundige hulp. As jy dit kry, sal jou gesdondheid , huwelik, alles reg kom.

Tom: Man, weet jy hoekom ek suip. Hoekom alles sleg gaan. Want ek het ʼn donnerse poliesman geword in RSA. in Suid-Afrika. Weet jy wat ek alles gesien het? Waarvan ek elke aand nagmerries kry? Julle dink ek moet beank, sekuriteitsman word.

Lourens: Dis ʼn edele beroep

Tom: was, dit was. Toe ek join, was hulle almal so vol beloftes en mooipraatjies. Kyk nou. Daaar is korrupsie, bedrog, hulle maai on seen vir een af. Mens weet nie of jy daai aand huis toe kom nie

Lourens: Het jy ooit vir Eshter gesê wat jy my nou vertel ek dink as jy doen sal alles makliker wees.

Tom: Sys al nie verstaan. Haar pa was ook een. En my skoonma, as sy hiervan hoor… ek dink daaraan om Australia toe te gaan. Hulle werf polisielede omdaar te gaan werk.

Lourens: Ek glo dit nie….(verbbaas)

Tom: Wat?

Lourens: Jy is ʼn lafaard. Jy hardloop weg. Jy laat jou skoonma jou regeer. Wat het van Tom Logan geword. My badass vriend. Nou is dit asof jy weghardloop. Jou problem gaan saam waarheen jy ook al gaan.

Tom: Moenie dink jy weet alles

Lourens: Hoekom is jy hier? Hoekom het jy gekom

Tom: Want ek onthou die plaas van kleintyd. Dit het my altyd gehelp om dinge te verwerk

Lourens: En doen dit?

Tom: Nie regtig nie. die stiltes llaat my onthou

Lourens: Daar is jou problem. Jy dink! Jy moet doen! Hierso.

Hy haal iets onder die kroeg uit en gee dit oor toonbank aan. Tom is verbaas maar vat dit

Lourens: Sing

Tom: Huh?

Lourens: Sing, ek dink jyt vergeet om te sing. Dis hoekom jou lewe so saai is. Sing en jy sal vergeet. Sing en jy sal antwoorde kry. Sing vir jou vrou, jou hart, jou siel. Kom sing nou iets

Tom: Die Heiland is gebore…in stille Bethlehem

Uiteindelik maak hulle klaar. Sonder om ʼn word te sê stap hulle uit die nag in.

Vroeg daardie oggend net toe die son opkom ry Dewald en Lourens in sy Izuzu bakkie op die grond pad. Die pad is vol stof en die pantegroei groen.

Dewald: Dankie vir die treat 9opgewonde)

Lourens: Plesier mater. Ek vat jou vandag, want vandag is die laaste dag wat Oom Trickse se Kafee oop is. Dit maak toe die vakansie.

Dewald: Waar is dit?

Lourens: in die dorp! Hulle maak die beste onbyte. Ek het vir Helen gesê ek bring jou hierheen. Jy sal die Kaas en spinasie omelette heel skaaflik vind. En jy s mos ʼn fan van filterkofee.

Dewald: Dit klink heerlik.

Lourens: So, hoe gaan dit?

Dewald: Goed. Geen klagtes nie

Lourens: Ag, moenie twak praat nie. my vrou het di took opgetel. Ek het klaar Tom se stront oorleef. Moenie date k dit uit jou trek nie.

Dewald: Nee, dit gaan goed. Dis net, ek en Jonny is alleen

Lourens: Ek dog gay mense is altyd vol pelle

Dewald: Dit is so, maar verder voel ons, veral ek, alleen uitgesluit. Ons is nie welkom in die Kerk nie, my familie praat nie met my vandat ek uit die kas geklim het

Lourens: Dit was vir ons almal ʼn skok.op skool het jy altyd die meeste girls gehad, self meer as Tom

Dewald: Seker omdat ek hulle verstaan.

Lourens: (lag) Jaha, seker so.

Dewald: Dis net Kersfees is my gunstelingtyd van die jaar en dis vir my erg ek kan nie Kerk toe gaan en daar sing en luister en bid of na ʼn Kerskonsert kyk of Josef speel

Lourens: Daar is ander kerke as die NG

Dewald: Voel nie tuis daar nie

Lourens: dis rof. Maar jy het altyd vir my. Ek weet ek was nie altyd daar die afgelope tien jaar nie, maar van nou af, ‘I got your back’

Dewald: Dankie. Om eerlik te wees, toe julle ons nooi, ons et alles gelos en gekom. Dankie

Lourens: Moes it lankal gedoen het

Dewald: Hoekom nou eers(sarkasties)

Lourens: Ag, die tyd was reg

Dewald: As jy so sê

Terwyl hulle oor die stowwerige plaaspad ry, verby kronkelende draai en groterige bulte speel daar ʼn liedjie. ‘Away in the Manger’. Toe hulle dit hoor draai Lourens die radio effens harder

Lourens: kom onns sing

Dewald: Nee, kom aan.

Lourens: Dis nou net wat ek vir Tom gesê. Jou lewe is saai want jy sing nie meer nie. jy moet sing om te vergeet. Jy het nog altyd die beste akoestiese stem gehad

Dewald: Nee, ek weet nie….dit..dit was lank terug…

Lourens: Jy het nou net gesê, jy mis di tom te sing….

En Dewald begin te sing. Toe hulle by die plaashek uitry kyk Dewald uit na die blou berge oor die verte en sê

Dewald: Het jy nog gesing? Na skool. Sing jy nog

Lourens: Na alles, na skool is ek oorsee. Werk was skaars toe moes ek maar sing. Op straat, in kroeë, in kafees. Enigiets om die pad oop te hou en die pot aandie kook te hou

Dewald: en toe jy Helen ontmoet? Wat van daai storie waar julle mekaar …

Lourens: In londen raakgeloop het. Ja, dis waar. Ons het toe saam begin sing

Dewald: Kan sy sing? (verbaas)

Lourens: soos ʼn nagtegaal. Daarna het ons saam in Europa rondgedwaal

Dewald: Toe kom julle terug?

Lourens: En toe kom ons terug(bitter)

Dewald: Wat het julle saam gesing? Daai eerste keer

Lourens: Dit was The First Noël

Dewald: Dis ʼn vrek mooi song

Lourens: And the rest is History. Oukei nog so twee minute dan is ons daar

Dewald: Het julle darem jomme in die geweste. Eet en braai julle darem nog saam

Lourens: Ag, ja, maar baie is stad toe

Dewald: Wat doen Helen heeldag? Maak kos

Lourens: Sy het maar haar dinge, klubs en Vereeniging en so

Later die middag gaan Paul en Lourens vir ʼn drive. Dit is so half een. Warm, die son trek water. Soos huller y, ry hulle verby rooibokke, koedoes, kameelperde, doringbome, grasveld.

Lourens: Die watergat is amazing, jy met dit sien

Paul: Lyk my hiers baie te doen en te sien

Lourens: Ag, ons prober maar net.

Paul: Wel jy kry iets reg. Hierdie plek is amper soos ʼn oase

Lourens: Vat baie harde werk. Veral hierdie watergat. Hy word gevoer deur ʼn boorgat. Ek moes lank soek en boor voor ek dit gekry het. Nou is daar 24/7 water.

Paul: Hoe het jy dit voorheen gevoer. Die diere bedoel ek

Lourens: Hierdie was eers ʼn beesplaas. Het hulle met waterkrippe gevoer. Nou hou ek wild aan. Beter geld, dis lekkerder

Paul: Kos seker heelwat om in stand te hou

Lourens: Ag, ons doen oukei

Paul: Lourens, sê my hoekom is jy terug suid-Afrika toe. hoekom het jy nie daar gebly nie?

Lourens: het vir Helen ontmoet

Paul: Ja, maar jy is terug in jou familie kontrei. En snaaks jy het nog niks van hulle gesê

Lourens: hulle is nie die feestyd by die huis nie. kuier by die susters in Balito. Maar dinge was nooit weer dieselfde na alles

Paul: En haar ouers?

Lourens: Lang storie

Paul: Lyk soos ʼn lang pad

Voor hy ʼn word verder kan uiter is hulle langs die dam. Blinkblou, so 20 by 20 meter, by die dam is vir hulle ʼn verreassing. Drie buffels staan aand die regterkant en water suip. Aan die kant is daar ʼn trop eilande wat langs die water wei. Afrika op sy beste

Lourens: Die juwele

Paul: Juwele? Watter juwele?

Lourens: Die Pearl of Solomon en die Eye of Noah.

Paul: Wats dit?

Lourens: Twee groot robyn ringe. So groot soos my vuiste

Paul: En waar kom dit vandaan?

Lourens: Was geslagte uit haar familie

Paul: Watter familie! Lourens, wie is jou vrou?

Lourens: Maak nie saak nie, sal dat sy dit sê. Niemand anders weet nie. So, een van die dae is jy pa

Paul: Ek weet wat jy prober doen. Jy prober die onderwerp verander. Goed, ek sal dit los, maar onthou, ek vergeet nie.

Lourens: Moenie nou vrae nie. Niemand weet. Sy moet julle self vertel as sy wil

Paul: Kom nou, ek kan sien jy brand om iemand te vertel

Lourens: Al wat ek sal sê hulle was beroemd

Paul: Was?

Lourens: Nie nou nie

Paul: ok, ek sal later weer prober

Lourens: So, pa wees….

Paul: Na ons talk gisteraand het ek geweet ek moet glo in die Vader, hy sal sorg. Dis ʼn tyd van wonderwerke

Lourens: Ek is bly. Jou mense is seker opgewonde

Paul: Nogal, partykeer te veel

Lourens:Ag, maar net opgewonde, na alles jy weet…..

Paul: Het jy ooit hieroor gekom?

Lourens: Ja, Helen het gehelp

Paul: Weet sy alles?

Lourens: Nee, daar is goed waaroor mens nie praat

Paul: Jy sal haar moet vertel.

Lourens: Nee, daar is goed waaroor mens nie praat, soos jy behoort te onthou

Paul: Ek judge nie.

Lourens: Onthou jy daai song ‘Somer Kersfees?’

Paul: Natuurlik

Lourens: Onthou jy die lirieke

Paul: Jip

Lourens: kom ons kyk

En hulle sing die eersrte versie en chorus. Toe hulle klaar is gaan gesprek aan

Lourens: As dinge moeilik raak dan dink ek aan dit. Dit kry my deur

Paul: Jou vrou is ook verondestel om jou deur dinge te kry

Lourens: Ek weet

Paul: Vergewe jouself, die Here het lankal

Lourens: Ek het

Paul: Nee jy het nie Lourens (sug): Kom ons waai.

Hy start die bakkie en daar ry hulle weer, terug huis toe op die stofpad

Later daardie middag kom Lourens by die lapa aan. Daar sit Eshter en Jolene op gemakstoele en tan in die son. Elkeen het ʼn boek en ʼn glas wyn in die hand

Eshter: Wats daar in? (wys na die boks)

Lourens: Flake sjokalade

Jolene: ooh

Eshter: Sjokalade en sigarette. Dis ʼn wonder jy word nioe dik soos ʼn bus nie. wat maak jy daarmee?

Lourens: Ag, ek hEt ʼn goeie metabolisme. Nee, wil vir julle aanbied. Ek love hierdie sweets

Jolene: excuse me, ek is so dik soos ʼn Bus

Lourens: Jy lyk goed, jy lyk stralend

Jolene: Ag dankie. Helern het jou mooi geleer

Hulle vat elkeen een. Lourens trek ʼn stoel nader en gaan sit by hullle. Sit-sit so eet hulle die flakes terwyl hulle gesels

Lourens: waar is almal?

Eshter: Jou wederelfde, Jonre en Dewald is in die kombuis> hulle maak kols, tong of long of so iets.. jig..en Paul lê ʼn bietjie..was gllo uitgeput na julle veldrit en nugter weet maar my man is.. hy is in een van sy buie…het die kitaar gevat en is veld in

Lourens: Hy het seker solitude gaan soek

Eshter: Seker. Deesdae kan ek nie snap wat in sy kop aangaan

Lourens: wees maar geduldig

Eshter: Ek is nog heeltyd geduldig. Het hy met jou gepraat?

Lourens: So bietjie (huiwerig)

Eshter: Hy sal met iemand praat wat hy lanklaas gepraat het, maar nie met my nie

Lourens: Jy moet maar geduldig wees met hom. Of praat mooi maar reguit met hom

Eshter: Sal probbeer, maar hy maak dit nie maklik nie

Lourens: Dis Kersfees, ʼn tyd van liefde, geduld en familie.

Eshter: ek weet die polisie het iets daarmee te doen, ek sal maar wag da thy met my praat dankie. Jy is waarlik sy beste vriend

Lourens: Sing jy?

Eshter: Nee, glad nie musikaal nie

Lourens: Luister jy musiek

Eshter: Ja, love dit

Lourens: Ken jy ‘Joy to The world’

Eshter: Nee

Lourens: Joy to the World

En hy sing hom. Toe hy klaar

Eshter: Dis mooi. Dankie

Lourens: Plesier

Eshter: Kane k jou iets vra?

Lourens: Ja sure

Eshter: Wat het daardie aand gebeur

Lourens: Watter aand?

Eshter: Jy weet. Een aand was Tom dronk en hy het deurmekaar gepraat.. hy het goed genoem soos “Nee, moenie,””Pasop,” en toe ek hom vra sê hy, hy het gedroom oor ʼn aand op skool….

Lourens(ernstig): Moenie daaroor tob, as die tyd reg is sal jy weet..dis net

Eshter: Wat?

Lourens: Helen weet nog nie.

Eshter: Nie?

Lourens: Nee

Eshter: Dan moet jy haar vertel

Lourens: Ek weet, ek weet net nie hou.

Eshter: Hoekom?

Lourens: Ek is bang sy verstaan nie

Eshter: Verstaan nie?

Lourens: Dis ʼn lang storie

Hy draai nou na Jolene toe wat nog lê en tan en chocolates vreet

LourenS: Hoe voel jy?

Jolene: Groot

Lourens: Nee man, jy lyk goed. Glad nie groot nie. kort jy iets?

Jolene: Nee, ek word klaar op die hande gedra

Lourens: Wanneer is D-dag?

Jolene: Begin Januarie

Lourens: Dan is ek bly julle hier. As jy ooit voel dis suke tyd, moenie bekommerd wees nie, ek het gehelp met geboortesd van kleintjies

Jolene (verbaas): Regtig?

Lourens: Ja, beeste, wild, perde, dit kan nie anders wees nie

Jolene (lag senuweeagtig): Jyt nog baie om te leer.

Lourens (afgehaal): Oh

Jolene (vining): maar dankie vir die aanbod….. Paul het in elk geval opgelees wat om te doen. Hy het self vir ʼn paar klasse gegaan

Lourens (verbaas): Paul? Geboorteklasse?

Jolene: Uh huh

Lourens; die Paul wat ek onthou sou uitgepass het….

Jolene: Daardie Paul was tien jaar terug….

Lourens: Ag, ja, so verander alles

Jolene: Hoekom nou eers/ Hoekom het jy eers 10 jaar later weer van jou laat hoor. Het jy enige idee hoe baie hy van julle praat. Hoe hy julle mis.

Lourens: Ek prober dinge regmaak

Jolene: Ek weet, maar jy doen nie ʼn goeie job nie

Eshter: Jy weet

Jolene: Ek weet

Lourens:Moet nog niks sê nie, asseblief

Voor sy kan antwoord staan hy op en stap kombuis toe. daar kry vir jonre wat iets meng in ʼn pot

Lourens: Wat maak jy?( stap nader en haal ʼn blikkie koeldrank uit dieyskas. Begin dit te drink)

Jonre: Jellie vir die tong. Dewie en Helen het gou gaan kruie pluk uit die tuin

Lourens: Is alles darem reg daarby jou kant

Jonre: Ooh ja, geen klagtes. Ek het ʼn ball

Lourens: Dans ek bly

Jonre: Sê my, wats fout jou vroulief

Lourens: Is daar fout?

Jonre: Oef, mansmense. Sys buierig, sy olik, dan is sy vriendlik en opgewek. Of dis menopause of sys net vol bollie

Lourens; ek is seker dis niks, maar sal by haar hoor

Jonre: Maar sê, waar shop jy?

Lourens: Koperasie hoekom?

Jonre: Dog so. Nee, jou vroulief het ons vanoggend die huis gewys, toe loer ek na julle kaste. Seriously, julle moet ʼn plan maak dit lyk dreadful.

Lourens: Ag, ons worry nie

Jonre: Sê my net jyt darem ʼn suit op julle troue gedra

Lourens: Ek moes

Jonre: Thank goodness

Lourens: Wees nou reguit met my. Hoe gaan dit regtig met Dewald?

Jonre: Shame, ek is raaop. Ek weet net nie wat om te doen, hy miss y fandamily, maar hulle is so mean, hullle wil nie eens in kerk toe laat.

Lourens: Hulle bly nie mmeer rond nie?

Jonre: nee, die hele gespuis bly ook in Pretoors.as ons hulle raakloop is dit tense, my naels krul sommer

Lourens: dis bad

Jonre: Dis goed dat ons hier ons. Bietjie family, bietjie kersfeesgees.

Lourens: Hy is Kersfees mal nes ek.

Jonre: Hy het my vertel, Helen weet nie?

Lourens: Gedink hy sal, nee sy weet nie

Jonre: Wel, jy moet haar sê

Voor hy verder kon antwoord kom Helen, Dewald en tom die kombuis binne. Helen lyk stralend terwyl sy die krui mandjie neersit. Kos begin gemaak word.

Later daardie aand sit hulle almal om die vuur. Voor ete. Almal het ʼn glasie in die hand. Eetgoed soos chip en dip word bedien

Lourens: Oor ʼn paar aande is dit Ou Kersaand.

Eshter: Ons weet

Helen: Liggies gaan opgesit word, mense aan kom kyk

Eshter: ja en? (duidelik geirriteerd)

Tom: Bedaar

Eshter: Ag, bly stil (bitsig)

Paul: Gaan aan

Lourens: Ek wil hê daar moet konsert gehou word (kalm)

Dewald: Is jy ernstig? (verbaas)

Jonre: Ooh yeah

Lourens: Jip. Ek doen die Nativity Play. Jolene is Maria. Ek is Josef. Jonre, Paul en Dewald is wyse mane. , Eshter en Helen die skaapwagters en Tom jy sing die liedere en lees die verhaal.

Tom: Wat sing ek?

Lourens: Ons sal dit uitwerk. Is julle in?

Paul: Awe

Dewald: Sure

Jonre: Yebo, ek sal die customes en décor design

Lourens: Is ons smaak so sleg?

Jonre: You have no idea

Jolene: Solank ek niks hoef te doen nie. Moet rus vir die baba

Helen: En julle?

Eshter: Seker maar

Tom: Wat is dit met jou?

Eshter: Ag, ek weet nie, miskien die feit date k uitgevind het jyt vir my gelieg.

Paul: Waaroor?

Eshter: Ek het op jou foon gekyk en ʼn email gekry

Tom: Esh, moenie…

Eshter: Jy het ʼn nuwe gekry sonder om my te sê. ʼn Soldaatopleidings werk in Irak. Dit laat my wonder waaroor jy nog lieg. Wat steek jy nog weg?

Tom: Ek het nog niks besluit, ek wag nog vir die regte tyd..

Eshter: Twak….

Lourens: ek dink ons gaan eet

Hy staan op, gryp Helena se hand en trek haar die huis in. die res volg hom en los vir Tom en Eshter agter dat die stryd aangaan.

Almal eet die tong, ham en slaaie wat bedien word, maar almal is stil. Nie eens die vrolike kersfees musiek help nie.

Die atmosfeer is gedemp. Dit help nie eens om ʼn krakker te trek nie. dis eers toe Lourens skelmpies ʼn paar happe brandwyn in die punch gooi dat almal ontdooi.

Self Eshter en Tom wat blykbaar ophou stry het en kom eet het glimlag vriendelik en kommervry vir almal.

Paul: Helen, Lourens het my vertel jy het ʼn interressante storie?

Helen: Hy het? (gluur benoud na lourens)

Lourens: Dis oukei. Jy kan hierdie mense vertrou

Helen: Belowe eers wat hier vertel word, bly hier

Paul: Belowe

Jonre: Belowe, toe vertel, vertel

Dewald: Shut up, sy gaan nou vertel

Helen: My ma was ʼn Afrikaner. Sys in Mexiko gebore. Haar ouers was afstameling van Suid-Afrikaners wat na die Boere-oorlog soontoe is. Haar van was Viljoen. Sy het toe aan ʼn Vooraanstaande Universiteit gaan swot in Amerika

Paul: Ok en jou pa?

Helen: Hulle het daar ontmoet.

Jonre: How romanties!

Helen: Hy het eers nie vir haar gesê wie hy was nie

Tom: Wie was hy? ʼn Reeks moordenaar…..

Eshter: Jy onderbreek haar

Helen: Hy was ʼn Prins

Jolene: ʼn Prins? Van waar?

Helen: ʼn Klein landjie in Europa waarvan niemand al gehoor het nie. Floland!

Lourens: Dis ʼn klein landjie in Skandinawia

Helen: Anyway, toe my ma uitvind was hulle verlief. En drie jaar later het hulle graad gekry en dadelik getrou. Hulle het Flo, Floland se hoofstad in die Kasteel gaan bly. Ek is gebore en vir ʼn tydjie was hulle gelukkig

Jonre: Dis soos ʼn fairytale. Awwwww

Helen: Maar my ma het al hoe meer ongelukkig gevoel alleen. Sy het nie ingepas in die koninklike lewe nie. naderhand het sy siek geword en toe ek sestien het sy gesterf

Paul: Jammer om dit te hoor

Dewald: Ja, dit was seker erg

Helen: Op haar sterf bed het sy my laat belowe ek sal as e agtien is vlug vir hierdie familie. Sy het toe in my oor geflister in haar kas is ʼn fals bodem. Ek sal daar kry wat ek kort. Daardie aand toe sy sterf toe gaan kyk ek

Jolene: Wat was daar?

Helen: Geld, ʼn vals paspoort en ʼn Idea document. Ek het my kans afgewag. Toe ek agtien is toe gaan ek universiteit toe. daar het ek die eerste kans wat ek gehad aangegryp en gevlug. Ek was oral in die wereld. Toe gaan ek Engeland toe en dis waar ek Lourens ontmoet het.

PAUL: Wat van die Juwele?

Helen: By die pakkie wat my ma vir my gelos het was juwele wat geslagte in die Koninklike familie was. Dis op haar troudag en my doop vir haar gegee.

Eshter: Wat het jy daarmee gedoen?

Paul: Wag ʼn bietjie (hy snap iets)

Lourens: Ja Paul

Paul: Die plaas? Die wild (alwetend)

Lourens: Elke liewe ding

Tom: Hoekom hier? Julle kon enige plek gebly het

Helen: lourens het my vertel van die omgewing waar hy grootgeword het en ek wou terugkeer na die land van my wortels

Tom: Jy is mal

Helen: Miskien, maar is nie vir een oomblik spyt nie

Eshter: Hoekom gaan jy nie terug nie

Helen: Ek het my ma belowe

Tom: geez Louise, jou lewe kan in luxury wees, maar jy kom krepeer hierso

Dewald: Ek sal dit nou nie krepeer noem nie

Paul: Weet Lourens se ouers

Helen: Van my ja, van my verlede, nee

Dewald: So julle vermy hulle

Lourens: Ons meng nie met ander mense. dit was alles om Helen te beskerm

Eshter: Was?

Lourens: Dis verby. Ons hoef haar nie meer te beskerm nie

Dewald: Teen wat?

Helen: Hulle het my gesoek. Na allie jare. Tot hulle my gekry het.

Eshter: En toe?

Helen: My pa het my kom sien. Hierso. Na hy gesien het hoe gelukkig ek en Lourens is het hy besluit om my uit te los. Sy manne patroleer die plaas. Hier sal geen plaaasaanval wees nie. en hy het gereel geen grondeis sal plaasvind nie

Tom: Dis lucky

Lourens: Om die skoonseun van ʼn koning te wees het sy perks

Helen: Hy het Kontakte in die regering

Jonre: Hoe praat jy beter as Afrikaas (verbaas, geskok)

Helen: My ma het my geleer. In floland praat ons Holland en Duits, so dis nie moeilik nie

Dewald: Julle moet vir jou familie vertel, Lourens. Familie is kosbaar.

Lourens; Ons sal, sodra my oyuers terug is

Jolene: As jy weer kon kies?

Helen: Ek sal niks verander nie. anders as my het ek beheer, ʼn keuse om te lewe en ek is tevrede, gelukkig.

Paul: Dis hoekom ons eweskielik genooi is?

Lourens; Ek wou dinge reg maak. Ek voel skuldig na al die jare. Julle is my tweede familie. Ek het julle eggenote ontmoet. Kan julle my vergewe?

Almal: Natuurlik

Jonre: Hoekom mag niemand weet? Dis dan verby?

Lourens: My familie moet eerste weet, dan kan die res weet

Dewald: En julle is veilig op die plaas, weg van alles

Helen: Dis die idee?

Lourens: Ons gaan net een keer elke week of tien dae dorp toe

Tom: En jou familie?

Helen: Nooit my ma sin geken nie.

Tom: En die in Floland. Praat nie met hulle a.g.v my keuse. Al wat ek het is my beskerming

Eshter(verbaas) : Is dit al?

Tom: Dis beter as ek niks

Helen: Ek kry darem ʼn klein pensioen. Ek is geregtig daarop. Verder niks

Tom: Ek is jammer

Jonre: Ooh darling, ek is jammer. Maar moenie worry nie, ek sal sorg dat almal weet watter mislike, misrabele mense hulle is…..

Dewald: Jonny, bly stil

Jonre: O, shhhhhhh

Paul: Daar een ding wat ek nie verstaan nie

Lourens: Wat? (verward)

Paul: As julle nie meng nie, hoe weet die mense om Ou Kersaand te kom?

Lourens: Hulle ken ons, maar ons kuier nie. Ons het die word laat sprei. Die mense is nuuskierig oor ons, hulle sal kom. Dis die derde keer da tons dit doen

Paul: So julle is al drie jaar hier

Helen: Vyf, voor dit vandat ons getroud is, het ons gebackpack deur Afrika. Was amazing. Het fantastiese plekke gesien en herinneringe gemaak

Jonre:Awww

Helen: Die nag is amper om. Kom ons ruim op. More is ʼn besige dag (kyk op haar pols horlosie)(skielik)

Tom: Kom ons sing eers iets

Eshter: Wat? (verbaas)

Ewe skielik bring hy die kitaar uit die nuut en begin te sing

Tom: O Holy night…..the stars are brightly shining

Almal sing die eerste versie en die chorus

Die volgende drie dae gaan gou verby. Konsert word geoefen, dialog geskryf, liggies word oral opgesit. In die bome, op die skuurdak, self die trekker en wa word onder hande geneem.

Kos word gekook, die plaas word bedryf. Tom en Eshter het vrede gemaak, maar is nog kil met mekaar.

In die spaartyd word daar rondgery berge toe, spioenkop Dam toe, Midlands Meander. In die aande is almal poegaai.

Helen se verlede word nie eens genoem nie.

 

Die oggend van ou kersaand sit Lourens al vroeg onder die lapa en eet sy beskuit en drink sy koffie. Swart. Bitter.

Dis nog vroeg. Die voeltjies tjirp skaars, die more son is skaars op. Helen kom aangestap. Ook met iets te drink in haar hande. Lourens kyk op en glimlag liefdevol

Lourens: More, lekker geslaap?

Helen: Ja dankie. Jy?

Sy buk af en soen hom saggies op die mond. Dan gaan sit sy langs hom op ʼn stoel

Lourens: Ja dankie. Lyk my die ander slaap nog

Helen: Wel, hulle moet seker huller us inkry…

Lourens: Ja, die konsert, liggies…..

Helen: Daar is baie om te doen

Lourens: ons moet maar vir Paul iets kry om te doen da thy nie uitgesluit voel nie

Helen: Sal aan iets dink

Lourens: Dankie, geweet jy sal verstaan (buk en soen haar op die wang)

Helen bloos effens en teug dan verder aan haar koppie

Helen: Kan ek jou iets vra?

Lourens: Ja sure

Helen: Wat het gebeur?

Lourens: Hoe meen jy? Praat jy van gisteraand….

Helen: Nee….. ek kry die idee dat julle vir my iets weg steek

Lourens: Wie is ‘julle’ van wie jy praat? (huiwerig)

Helen: Jy, Paul, Dewald, Tom, selfs hulle vrouens

Lourens: Jyt vergeet van Jonre

Helen: So jy erken daar is iets?

Lourens: Ok daar is iets

Helen: Wel? Ek wag

Lourens: Ek, Paul, Dewald, Tom is al pelle van Graad 8 af. Ons het saam rugby gespeel, was saam in die klas, ons was self saam in die band

Helen: Maar?

Lourens: Ek sal nou daarby uit kom

Helen: Dit voel nie so nie

Lourens: Sal jy nou asb geduldig wees?

Helen: Ok, ek wag in spanning

Lourens: Daar was nog ʼn vriend, Jorrie

Helen: Wat? Jy het nog nooit van hom gepraat

Lourens: Jorrie was pons pel. Hy was deel van ons. Ons was naderhand ʼn bende. Hy was die drommer in ons band.

Helen: En toe?

Lourens: Soos ons ouer geword het en die jare aangegaan het, het ek e Jorrie begin vassit oor die leierskap van die group. Daar was nie plek vir twee leier nie. ons het alles prober om onsself as die leier te bewys, hnddruk, baklei, boks, wie het die hoogste wiskunde punte, wie het die meeste girls gehad…

Helen: Wie het toe gewen?

Lourens: ek, want Jorrie het opgegee. Hy wou eerder nie die leier wees as ons vriend.wys jou net watter goeie ou hy was. Toe gaan dit goed vir ʼn rukkie. Tot sy gekom het. (huilend)

Helen: Wie?

Lourens: Mari de Costa. Sy was ʼn beaut. Bruin hare, bruin oë, getande vel. Ek en Jorrie was albei verlief. Ons het eers gemaak o ons niks van haar wil weet. Toe begin ek e hy hy haar apart jag. Om ʼn lang storie kort te maak het hy haar gekry om met hom te kys.

Helen: wat is so erg hieraan? (verbaas)

Lourens: Ek het sy dood veroorsaak (huilend)

Helen: Hoe?

Lourens: Ek kon nie aanvaar hy het gewen, tot ek hom gedare het op ʼn dice

Helen: Wat het toe gebeur?

Lourens: As twee karre resies jag, wenner vat alles. Ons het twee onderwysers by die koshuis se karre ‘geleen’. Ek ʼn Taz en hy ʼn Golf. Daardie aand het ons in die dorp bymekaar gekom waar elke dice begin is. Daar was baie mense wat kom kyk het. Mari ook. (huil)

Helen: Vertel, praat dit uit, ek is hier vir jou (trosend)

Lourens: Die dice het goed begin. Partykeer was hy voor. Partykeer ek. Die roete was in ʼn sirkelvorm. So 15km. Die plek waar ons begin het was ook die eindpunt. En toe gebeur dit?

Helen: Wat?

Lourens: Ons was gelyk…..kop aan kop….(hygend, huilend).toe kom daar ʼn vragmotor voor ons. Hy was besig om te draai….ons kon nie briek nie…..het te vining gery….(praat vining)… toe doen Jorrie iets edel

Helen: Wat?

Lourens: Hy offer himself op

Helen: Hoe bedoel jy?

Lourens: Toe ons kop aan kop was..hy was regs ek links,,,,net so voor ons die vragmotor so tref, stamp hy my met sy kar, met die stamp gly my kar van die pad af, maar hy….. (huil)

Helen: Wat?

Lourens: …kon nie uit die pad ook swaai, hy het teen die vragmotor gebos. Dit petrol vervoer. So daar was ʼn groot ontploffing

Helen: En jy?

Lourens: was vir ʼn paar dae in ʼn koma, maar ek leef

Helen gryp hom en omhels hom en hy snik van die trane

Helen: Dit was nie jou skuld nie. hy het geweet wat hy doen

Lourens: Jy verstaan nie die skuld gevoel waarmee ek leef. Dit vreet my op. ek het geen blywende skade behalwe die nagmerries

Helen: ek het nie geweet jy kry nagmerries

Lourens: Jy slaap vas, ʼn bom kan langs jou afgaan….. in elkgeval na skool is ek net weg, ek kon nie langer in almal se verwytende blikke vaskyk nie

Helen: Toe kom jy terug?

Lourens: ʼn Deel van my wou nog altyd terug kom. Jy het dit makliker gemaak

Helen: hoekom het jy my dit nie lankal vertel nie?

Stilte. Lourens antwoord nie. vee sy gesig met sy hand af. Vat nog ʼn slukkie koffie

Helen: Ek meen ons is so lank al saam

Lourens: Skaam. Wil nie hê jy moet sleg dink van my nie. Jy weet mos ons meng nie eintlik met ander mense nie, so ek het nooit verplig gevoel om iets te sê

Helen: Is daar nog iets?

Daar is ʼn effense kwaai stilte

Lourens: Ja. Ek het seer gekry in die ongeluk

Helen: Waar? (vat aan hom)

Lourens: Ek dink jy weet

Sy kyk hom aan. Skielik snap. Hou haar hand voor hand

Helen: Nee! Na al die tyd en jy sê niks! Jou bliksem

Skielik storm sy uit die lapa en Lourens bly alleen agter

ʼn Rukkie later kry Paul, Jonre, Dewald en Tom Lourens nog steeds waar hy sit onder die lapa, maar die keer het hy ʼn dop in sy hand. ʼn Glas brandewyn

Jonre: En nou darling. As jy lyk soos ʼn model wat gehoor het sy is te dik vir die shoot

Lourens: Sy weet (dronk)

Paul: alles?

Lourens: Alles. Die ongeluk, Jorrie en…..

Dewald: Jou besering?

Lourens: Moes dit lankal vir haar vertel het. Kon dan ʼn ander plan gemaak het, maar nou…

Paul: Laat sy afkoel

Dewald: sy is afgepiss, maar sys al bedaar

Lourens: (begin te lag) Na allie jare spook Jorrie nog by my. Hy wen nog die heeltyd. Kyk nou, weer het ek die girl verloor….

Tom: Hou op met jou nonsense. Ruk jou reg. Elkeen het sy eie geraamtes.

Lourens: Hoor wie praat. Jy suip as dinge rof raak

Tom: Ek het. Maar na ons praatjie nou die aand het ek beslui om te verander. Sedert het ek nog nie weer ʼn dop gehad. Ek drink nog die heeltyd skoon Coke

Lourens: Wel good for you. Ek moet julle nonsense uitsort en julle troos, maar julle dink nie aan my. Ek het dal kook ondersteuning nodig

Tom: jy kon vir Helen vertel het. Van al ons eggenote sous y verstaan het, nou steek jy dit weg soos ʼn lafaard. Kom oor dit. Dit is nie jou skuld Jorrie is dood. Hy het ssy keuses gemaak en hy het geweet hy gaan sterf, maar hy het geweet daar is ʼn kans vir jou. Toe gee hy dit. Dar was niks wat jy kon doen.

Lourens: Ek het gesê ons moet dice.

Tom: Hy kon geweier het. Los dit. Die here het jou vergewe.

Tom vat die drankie uit Lourens se hand en gooi dit uit. Daarna haal hy die kitaar agter die kroeg toonbank uit. Sommer gou begin hy ‘Feliz Navidad’ speel. Toe hulle klaar is begin Lourens huil en sê

Lourens: Dit was sy gunsteling kersfees song.

Tom: Ek weet

Lourens: Ek mis hom

Dewald: Ons ook. Hy sou nie wou hê jy moet so wees nie. Hy het jou lankal vergewe. Eendag spel ons band daar in die hemel, dis nou as Tom hemel toe gaan

Tom: Haha, jy is so snaaks (sarkasties)

Later daardie oggend kry Lourens vir Helen in die tuin waar sy onder ʼn akkerboom op ʼn tuinbankie sit. Hy gaan sit langs haar

Lourens: Hier is jy

Helen: jy kan mos sien.

Lourens: Ek is jammer

Helen: Oor?

Lourens: Alles. Ek moes jou vertel het

Helen: Hoekom het jy nie?

Lourens: Ek was stupid. Ek was skaam

Helen: Ja, jy was. Hoekom was jy skaam? Ek dog ons kon mekaar enigiets vertel?

Lourens: Ek is jammer

Helen: So sê jy

Lourens: Ek is

Helen: jy het nie die reg gehad om dinge ir my weg gte steek

Lourens: Ek wou jou net beskerm

Helen: Teen wat?

Lourens: Die waarheid

Helen: Die waarheid is soms beter al maak dit seer

Lourens: Kyk, ek moes jou vertel het..(radeloos)

Helen: Jy het destyds vor die kansel belowe jy sal eerlik wees met my

Lourens: En ek het belowe oom jou teen alle koste te beskerm

Helen: Moenie nou dinge opmaak, jy weet jy is verkeerd

Lourens: Magtig, kan jy nie verstaan

Helen: Hou op!!!!!!

Lourens: Ek het gaan dit nie daar los nie

Helen: Ons kan later praat

Lourens: Nee, nou

Helen: O nou wil jy eerlik wees

Lourens: Ek moes lankal

Helen: Eerste stukkie logika wat jy vandag het Lourens…….

Stilte. Toe gaan sy aan

Helen: Kyk ons het gaste en daar is baie werk oor. Kom ons los dit vir later

Sy staan op stap toe huis in. Lourens bly nog sit.

Eshter en Jolene kom aan. Lourens rook ʼn sigarette. Eshter moet vir Jolene help, want agv haar maag sukkel sy om te loop. Jolene gaan sit langs Lourens. Eshte gaan staan voor hulle

Eshter: Sys al bedaar en verstaan

Lourens: Klink my julle het alles gehoor (vies)

Eshter: Kon nie help nie

Jolene: Julle fluister nie juis nie

Lourens: Ek is nie kwaad vir julle nie. net vir myself

Eshter: Daar is niks wat joy daaraan kan doen nie. die tyd sal tel

Lourens: Ek is veronderstel om alles met haar ted eel. Nou het ek ʼn groot las vir ons gemaak

Eshter: Jy het ʼn stupid ding gedoen, maar

Lourens: Maar?

Eshter: Ek verstaan

Lourens: Verstaan? Jy verstaan niks. Julle weet niks (bitter)

Jolene: Hei! Ek en my baba kan nie nog stress vat nie

Lourens: Hoe meen jy? (verward)

Jolene: Jou pel Paul maak my gek. Hy dink al hoe meer my tyd is naby

Lourens: Man, relax, dis oor ʼn paar weke

Jolene; Hy dink dis oor ʼn paar dae

Lourens: Ek sal vir hom ʼn paar dope injaag dan is hy weer kalm

Eshter: Ja, ons het hom nodig

Lourens: Hou ʼn ogie oor haar asseblief. Gaan dit nie waag om naby haar te kom met haar killer Oë nie, netnou vries sy my of iets

Eshter: Man kalmeer!

Jolene: Ons wou jou kom vra het?

Lourens: Ja?

Eshter: Julle band speel. Ons drie wil ook sing

Lourens: Julle?

Eshter: Ons twee en Jonre ook

Lourens: Oukei, solank julle nie dieselfde as ons doen nie

Eshter: Relax

Jolene: Jy klink erger as Paul

Uiteindelik is die groot aand hier. Die ligte is op, die verhoog en klank is reg. baie mense van die kontrei gekom. Lourens se erkers braai vleis. Die mense vier wees. Agtuur die aand staan Lourens op die verhoog en praat oor die mikrofoon. Die liggies is nog nie aan.

Lourens: Dames en Here. Hartlik welkom hier by ons vanaand. Soos julle kan sien is ons ligte nie op nie. ons wag voor die konsert begin. Kan almal asseblief nader staan.

Almal staan nader. Opgewonde. Hulle kan nie wag oM te sien wat hier is nie.

Lourens wag ʼn rukkie en dan haal hy iets uit sy broeksak. Hy vat dit en druk daarop.

Skielik verhelder alles. Liggies in die bome, op die huis.

Liggies in baie kleure. Blou, rooi, geel, groen,wit. Daar is liggies wat vorme maak. Byvoorde, ʼn kers, ʼn ster, Vader Krismis.

Dit lyk soos ʼn sprokiesverhaal. Alles is betowerd met liggies.

Lourens: Ek wil graag die Kersband voorstel

Almal klap hande. Party fluit self.

Paul, Dewald en Tom stap op die verhoog. Paul word op gedra. Hy skuif agter die tromme wat skielik verskyn het op die verhoog. Dewald gaan stel sy klavierbord en Tom en Lou vat die twee kitare en gaan staan by ʼn opgekoppelde staanbare mikrofoon. Hulle kleredrag is rooi en groen. Rooi hemde en groen broeke. Of andersom.

En hulle begin te sing.

Die mense raak opgewonde. Hulle geniet dit terdee.

It’s a Wonderfull World by John Legend

Kom Alle Getroues

Feliz Navidad

Mary’s Boy Child by Boney M

Little Drummer Boy

Bells are ringing

Silent Night

Away in a Manger

Hark The Angels sing

Die Goeie tyd

Auld Lang Syne

 

Tom sing die liedjie. Lourens is die agter grond sanger. Die ander twee sing nie.

( Speel die eerste vers en die chorus by elke liedjie)

Daar is groot applous. Die gehoor hou van die vermaak.

Toe hulle klaar is gaan almal behalwe Lourens van die verhoog af.

Paul word afgehelp

Lourens: Nou dames en Here, die Dames het ook iets op die hart. Tom sal saam met hulle optree met die kitaar. Sit julle hande bymekaar

Almal klap.

Die dames stap op die verhoog.

Johnre en Tom vergesel hulle.

Jolene, Helen en Eshter.

Hulle sit almal in ʼn ry. Tom sit met sy kitaar aan die een kant. Hulle almal het rooi aan

Hulle sing

( Speel die eerste vers en die chorus by elke liedjie)

A winters Tale

Zions Daughter

Come all Ye Faithfull

Jingle Bells

We wish you a Merry Christmas

Last Christmas

Hulle is klaar. Almal klap hande.

Almal stap van die verhoog. Lourens stap op.

Hy prat met almal

Alles word stil

Lourens: Dankie aan die singroepe. EKHOOP JULLE HET DIT GENiET!

Luide applous word ontvang

Lourens: Oor ʼn halfuur gaan ons nog ʼn konsert hê. Ek hoop julle geniet dit

Hy stap af. Mense begin verder kuier en doen hul ding.

Halfuur gaan verby.

Ligte word afgesit.

Almal kyk weer na die verhoog. Daar skyn ʼn enkele lig en dis op Tom wat sit op ʼn stoel.

Almal staan nader en luister na wat hy op die hart het

Stadige hartseer agtergrond musiek begin te speel

Tom: Eendag was daar in ʼn land ver hiervan ʼn man met die naam Josef. Hy was verloof aan Maria. Toe vind hulle uit sy vrwag. Josef kwaad en wou haar los. Toe verskyn die Engel van die Here aan hom en sê, “Trou met Maria. Sy dra die kind van die Here.” Hy maak toe so. In daardie tyd het Koning Herodes gehoor van die Kind van die Here. Hy het nie geweet wanneer die kind gebore sou word nie. toe laat maak hyalle kinderseuntjies tot en met twee jaar oud dood. Hou wou nie hê iemand anders moes meer magtig as hy.

God het weer sy Engel gestuur om vir Josef te sê om te vlug. Josef het na goed se raad geluister en Maria op ʼn donkie gelaai en gevlug. Vir drie en nagte het hulle gereis tot hulle by Bethlehem aankom

Nou sing Tom “Little Donkey” terwyl Josef(Lourens) en Maria(Jolene) opstap. Die verhoog word nou helderder. Tom hou op sing. Daar verkyn ʼn deur. Josef klop. Na ʼn rukkie maak iemand dit oop. Dit is die Herbergier (Jonre). Hulle albei dra bybelse klere. Sommer gemaak uit lakens en handoeke.

Herbergier: Kan ek help?

Lourens: Ons soek asseblief slaapplek?

Herberg: Ek is jammer. Ons is vol

Lourens: Het jy nie ʼn plek iewers nie? Asseblief. My vrou is swanger. Die baba kan enigetyd kom

Herbergier: Ek het maar….

Lourens: Wat ook al beskikbaar is ons vat dit.

Die herberg knik en lei hulle deur die deur. Hulle stap af van die verhoog. Tom sing ‘O Holy night’. Terwyl hy dit sing word die ligte verdoof. Toe hy klaar is, verskerp die ligte en skielik is die stel ʼn stal met strooi.

Josef staan by die krip en Maria kniel langs dit.

In die krip lê die kindjie

Tom: daardie selfde aand was daar drie sterrewagters in die veld. Hulle staan bekend as die wyse manne.

Drie manne in bybelse gewaad klim op verhoog

Hulle staan voor aan die aand en kyk op in die hemelruim in.

Wyseman1(Johnre): Ek het nou net in die sterre gesien ʼn kind van God word gebore. Hy is in ʼn stal by ʼn Herberg in Bethlehem.

Wyseman2(Paul): Dan moet ons vir hom iets gaan gee

Wyseman3(Dewald): En hom eer.

Tom: Uiteindelik kry hulle die kind in ʼn stal in Bethlehem. Elkeen gee vir hom iets. Een gee vir hom goud

Wyseman1 kniel by die krip en sit die geskenk langs hom neer.

Tom: Die ander een gee vir hom wierook.

Wyseman2 (Paul) gaan in sy rolstoel nader. Hy buk sy kop. Wyseman1 vat die wierook en sit dit by die goed neer

Tom: En by die derde kry hy mire.

Wyseman3 volg wyseman1 se voorbeeld. Al drie buig vir die Koning. Die seun van Jesus Christus.

Tom: Ver in die veld was daar skaapwagters wat vee opgepas het. Hulle het in God geglo. Toe veskyn ʼn Engel van die Here aan hulle en bevel hulle op Bethlehem toe te gaan. Daar by ʼn Herberg in ʼn stal in Bethlem sal hulle die seun van God kry.

Op die verhoog kom die skaapwagters.

Met regte skape

Helen en Eshter is die skape se wagters.

Hulle kyk vir die kindjie en buig vir hom om eer aan hom te bring

Toe word die ligte verdoof

Net Tom kan gesien word

Tom: Daardie nag van Jesus se geboorte kry Josef ʼn droom. ʼn Droom waar ʼn Engel vir hom sê om te vlug. Herodus se mense is naby. En hy skrik wakker. Dadelik vlug hulle en dit dames en Here is die geboorte van Jesus Christus

Almal klap hande

Lourens: Vriende, Geseende Kersfees en ʼn Voorspoedige Nuwe jaar

Net daar daarna begin die vuurwerk vertoning

Almal veergaap hulself daaraan

Daar is van verskillende kleure

Geluide

Vorme

Dis ʼn aand om te onthou. Daar was nog nooit so vrolik makietie gehou nie. Dit asof die gaste ʼn ander sy van die Lindes sien. Daardie aand kruip hulle nie meer weg nie. hulle is deel van almal.

Gou-gou is dit verby. Die mense is weg. Dit hang van die Lindes en hul gaste af om op te ruim.

Helen en Lourens is besig om die berge skottelgoed te was in die kombuis

Die atmosfeer is rustig

Lourens: Ek is jammer

Helen: E kook

Lourens: Oor?

Helen: Ek het ook iets weggesteek

Lourens: Wat? (verbaas)

Helen: Ek is swanger

Sy laat ʼn bom val. Daar is ʼn lang stilte.

Lourens: Jy is wat? (geskok)

Helen: Swanger

Lourens: Onmoontlik!

Helen: Met God is niks onmoontlik. Jy het verniet jouself laat nie. ek is al twee maande

Lourens: Ek….

Hy gryp haar in ʼn drukgreep en saam huil hulle in daai kombuis

Skielik hoor hulleʼn gegil. Hulle spat uit mekaar se arms. Tom kom die kombuis binne gehardloop

Tom: Help (angstig)

Lourens: Huh?

Tom: Dis Jolene!

Helen: Sulke tyd? (reg vir aksie)

Tom: Haar water he al ʼn rukkie terug gebreek

Jolene gil dat hulle dit kan hoor

Lourens: Ons moet haar by ʼn dokter kry

Tom: Paul meen dis te laat. Sy gaan binnekort kraam

Helen: Ok waar is sy? (kalm)

Tom: Onder die lapa. Sy is op die kroegtoonbank. Paul soek handoeke en lakens

Helen: Reg

Sy hardloop uit die kamer uit

Lourens: Wil jullevir my sê sy gaan geboorte gee op my bar counter.

Tom: Ja

Lourens: Gaan hom moet weggooi

Lourens en Tom gaan uit die kombuis om vir Helen te help

Hulle kom 5 minute later by die lapa aan met stapels handoeke en lakens by die lapa aan

Jolene lê klaar op die kroep. Lourens sug

Paul: Dankie, maar nou wil ek net die dames en Jonre hier hê. Die res gaan net spanning maak. EN ERK SOEK DIT NIE!

Lourens, Dewald en Tom gaan sit in die kombuis. Lourens maak koffie. En eet beskuit. Hulle prober gesels maar elke nou en dan hoor hulle ʼn gegil. Na wat soos ure voel kom Jonre terug en sê

Jonre: Kom

Hulle volg hom en by die lapa kry hulle almal kom Jolene staan. Op haar bors lê ʼn klein bondeltjie vreugde. ʼn Klein baba. Dis ʼn seuntjie.

Jonre: Aaaaw hy is so cute. Wat gaan sy naam wees

Paul kyk eers rond, toe gaan hy voort

Paul: Ons het besluit Jorrie

Almal knik en stem saam. Dis ʼn ggoeie naam

Paul: En ons wil hê Paul e Jonre moet peetouers wees. Ons weet julle sal hom liefhê soos julle eie kind

Dewald en Jonre begin te huil. Dis iets baie kosbaars wat aan hulle toe vertrou is

Soos almal na Klein Jorrie besef hulle die Here werk in vreemde maniere, maar alles kom reg op die ou end

Tom: Geseende kersfees

Eshter: Mag julle vrede en liefde in hierdie kersfeestyd kry

Paul: Mag dit spesiaal wees

Jolene: Iets wat jy nooit sal vergeet (Kyk na klein Jorrie)

Dewald: Vol vrede en liefde

Jonre: Saam pelle den jou fandamily

Einde van die storie

Leave a Reply

